Darrerament, a l’Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC) hi ha un augment de reclamacions relatives a ofertes, canvis de condicions i variació de tarifes per part de les empreses subministradores de gas. En molts casos, els reclamants consideren que no els han informat correctament dels canvis de contractació en finalitzar la vigència anual del contracte, la qual cosa ha derivat en un augment injustificat de l’import de les seves factures.
Les variacions en el preu del gas dels darrers anys i les últimes mesures de contenció adoptades pel Govern impliquen que les persones consumidores puguin tenir un estalvi considerable en la factura del gas. Per això, en aquests moments és molt aconsellable que es comprovin les tarifes i condicions dels contractes i s’avaluï si es poden contractar opcions més econòmiques amb la mateixa o altres comercialitzadores i, si escau, procedir al canvi de mercat lliure a mercat regulat.
Com assessorar-vos?
Per tal d’assessorar-vos en relació amb els vostres subministraments i avaluar la contractació que us pot ser més avantatjosa, podeu adreçar-vos al Servei d’Assessorament Energètic (SAE) del Masnou.
Com reclamar?
Si s’ha produït un conflicte amb l’empresa, podeu adreçar-vos a l’OMIC per tal que us ajudi a tramitar la vostra reclamació.