El dret d’accés a la informació pública garanteix l’accés a la informació elaborada per l’Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d’acord amb la llei (article 18 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern).
S’entén per informació pública aquella informació, independentment de la seva naturalesa i del suport o mitjà en què es trobi, elaborada per l´Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l’exercici de les seves funcions, incloent-hi la que li subministren els altres subjectes obligats per la normativa. Queden exclosos de la consulta les notes, esborranys, resums i documents de treball intern, sense rellevància o interès públic, així com la informació, en curs d’elaboració i que s'hagi de fer pública en el termini de tres mesos. Tampoc no es pot sol·licitar per aquesta via l’elaboració d’informes o dictàmens, ni formular consultes jurídiques, ni informació que requereixi una tasca complexa d’elaboració o reelaboració per a poder lliurar-la.
Mitjançant aquest tràmit podeu exercir el dret d’accés a la informació pública que la Llei 19/2014 reconeix a totes les persones, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda, no condicionat a un interès personal ni subjecte a motivació ni invocació de cap norma.
Presentació de sol·licituds
Es pot sol·licitar l’accés a la informació pública per via telemàtica o presencial.
· Presencial: Oficina d'Atenció Ciutadana.
Reutilització de la informació pública
Els subjectes obligats per la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, entre els quals hi ha els ens de l’Administració Local, han de facilitar a les persones l’accés a la informació pública en format reutilitzable.
D’acord amb l’article 17.1 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, els articles 74 i 75 del Decret 8/2021, de 9 de febrer, de transparència i dret d´accés a la informació pública i l’article 8 de la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, la reutilització de la informació pública és lliure per a qualsevol objectiu lícit i no està subjecta a restriccions, tret que es comuniquin condicions específiques o complementàries.
Amplieu-ne la informació amb el document: condicions d’ús i reutilització de la informació pública
D’acord amb l’article 75.10 del Decret 8/2021, la persona sol·licitant d’informació pot demanar un certificat de les condicions de reutilització que regien per una informació pública en un moment determinat dirigint-se a l’òrgan competent, que és el que disposa de la informació pública sol·licitada.