Informació relativa als habitatges d'ús turístic

Habitatges d'ús turístic

Atenció: No s’atorguen noves llicències d’habitatges d’ús turístic.

Actualment, l’Ajuntament del Masnou no atorga llicències d’obertura d’habitatges d’ús turístic fins que no s’adapti el planejament urbanístic municipal a les disposicions establertes al nou Decret llei 3/2023, de 7 de novembre, de mesures urgents sobre el règim urbanístic dels habitatges d'ús turístic.

L’Ajuntament disposa d'un termini de cinc anys des de l'entrada en vigor del decret esmentat per adaptar el planejament a la normativa esmentada.

Habitatges d’ús turístic al Masnou

Els habitatges d’ús turístic (HUT) són establiments d’allotjament turístic que, de manera habitual i professional, ofereixen allotjament temporal (fins a 31 dies) a canvi d’una contraprestació econòmica.

Segons l’Ordenança municipal reguladora dels habitatges d’ús turístic del Masnou, el municipi està dividit en dues zones, però només es permeten noves llicències a la zona B, i exclusivament en el cas d’habitatges unifamiliars aïllats amb una superfície superior als 150 m².

Com obtenir una llicència HUT

Per oferir un habitatge com a ús turístic al Masnou, cal presentar una declaració responsable a l’Ajuntament, a través d’una instància genèrica a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), i complir els requisits legals establerts en la normativa.

Obligacions dels HUT

  • Condicions mínimes de l’habitatge (d’habitabilitat, seguretat i manteniment).
  • Compliment de l’aforament màxim (segons cèdula d’habitabilitat).
  • Rètol identificatiu obligatori a l’exterior (amb el número de registre de l’HUT).
  • Informació obligatòria a l’interior de l’habitatge (normes, telèfons, instruccions de convivència i de recollida de residus) i disponibilitat d’una persona responsable 24 h.
  • Compliment de les normes de convivència (respectar el descans i la tranquil·litat del veïnat).
  • Neteja i higiene de l’habitatge i gestió adequada dels residus.
  • Altres requeriments que estableix l’Ordenança municipal reguladora dels habitatges d’ús turístic del Masnou.

Control i inspeccions

L’Ajuntament del Masnou realitza controls i inspeccions per garantir que l’activitat turística al municipi es desenvolupi de manera legal, responsable i respectuosa, i per assegurar que el funcionament dels habitatges d’ús turístic no generi molèsties a la convivència veïnal ni alteracions en l’entorn urbà.

Les inspeccions poden ser programades o motivades per incidències o denúncies. Si s’hi detecten irregularitats, es pot obrir un expedient sancionador.

Normativa aplicable

L’Ordenança municipal (2020), que regula requisits, obligacions i sancions dels HUT al Masnou.

Decret Llei 3/2023, de 7 de novembre, de mesures urgents sobre el règim urbanístic dels habitatges d'ús turístic

Decret 141/2017, de 19 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'impost sobre les estades en establiments turístics.

Decret 75/2020, de 4 d'agost, de turisme de Catalunya.

Annexos

Ordenança municipal d’habitatges d’ús turístic (PDF)

Llei 12/2023, de 24 de maig, pel dret a l'habitatge (DOGC)

Mapa zones A i B del Masnou (annex ordenança)

Vols denunciar un HUT il·legal?

Si sospiteu de l’existència d’un habitatge turístic il·legal o que genera molèsties, podeu presentar una instància genèrica a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de manera presencial o a través d’aquest enllaç de manera telemàtica: https://www.seu-e.cat/ca/web/elmasnou

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 19-06-2025 17:45