Núm.
Objectiu fonamental del servei
Carta de serveis: Arxiu Municipal
Garantir l'accés, l'organització, la preservació i la difusió tant de la documentació produïda per l'administració local com del patrimoni documental del Masnou.
Prestacions servei
- Gestionar, conservar, organitzar i posar a l'abast de la ciutadania i de la pròpia Administració la documentació municipal.
- Vetllar per la recuperació del patrimoni, històric, cultural i audiovisual local.
- Assessorar i facilitar la recerca i la investigació a les persones usuàries.
- Promoure la difusió dels seus fons i el coneixement del passat i del present a través de diferents activitats.
- Promoure la transparència i l’accés a la informació pública.
- Facilitar la consulta de documentació original, de l'hemeroteca, de la biblioteca auxiliar i del fons fotogràfic.
- Facilitar la consulta dels instruments de descripció (catàlegs, inventaris, etc.), bases de dades de fotografies, d'informació local, bibliografia i assessorament històric local.
- Reproduir documents, segons les taxes municipals.
- Formar estudiants en pràctiques, en col·laboració amb centres d'estudis superiors.
- Oferir visites guiades concertades i tallers per a escolars.
- Recuperar patrimoni documental procedent de l'Administració municipal i de donacions fetes per particulars i entitats.
- Assessorar en matèria de gestió documental i arxivística.
- Assessorar i donar suport a investigadors i estudiants en la recerca d'informació i documentació municipal.
Persones destinatàries
Requisits d'accés
Qualsevol persona té dret a consultar els documents.
L'accés a la documentació és lliure, però es farà efectiva sempre que no hi hagi restriccions legals (protecció de la intimitat, protecció de dades personals, propietat intel·lectual, etc).
Documents a aportar
Per consultar la documentació, cal identificar-se amb el DNI o document equivalent.
Ordenança fiscal o regulació de taxa
Taxa per expedició de documents administratius. Art. 6.2
Normativa aplicable
Estatal:
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local
- Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol
- Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals
- Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, que regularitza, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria
- Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la que es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient (incorpora les Directives 2003/4/CE i 2003/35/CE).
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics
- Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic.
- Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 1 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Reial Decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Autonòmica:
- Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals.
- Llei 9/ 1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català.
- Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents.
- Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Decret 13/2008, de 22 de gener, sobre accés, avaluació i tria de documents.
- Decret 190/2009, de 9 de desembre, dels requisits dels arxius del Sistema d'Arxius de Catalunya, del procediment d'integració i del Registre d'Arxius de Catalunya.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 20/2015, de 29 de juliol, de modificació de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents.