Oberta la convocatòria artística per completar l'alfabet a la Sala de les Lletres

Última revisió 15-11-2022 11:04
14/11/2022

Les propostes es poden lliurar fins al 15 de desembre

Després de les dues convocatòries anteriors, l’Ajuntament, a través de la Regidoria de Cultura, proposa la intervenció que ha de completar la Sala de les Lletres de la Biblioteca Joan Coromines. Per dur-la a terme, convida els professionals del sector de les arts visuals, la il·lustració, la fotografia i el disseny gràfic a presentar les seves propostes. Entre els rebuts, l’Ajuntament realitzarà contractacions artístiques per als cinc projectes que resultin seleccionats per una junta avaluadora.

Aquesta iniciativa finalitza la que es va iniciar l’any 2020 amb la voluntat d’ajudar a pal·liar els efectes de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, una pandèmia que va tenir una incidència molt negativa en el sector de les arts visuals. En la primera edició, la Regidoria de Cultura va contractar un total de vuit intervencions artístiques perquè la sala polivalent de la Biblioteca esdevingués la Sala de les Lletres. De la següent edició, el 2021, se'n van triar sis més i es van recuperar set propostes de les dues edicions per al 2022.

L’objectiu final d’aquesta iniciativa és que les parets de la sala acullin un total de vint-i-sis intervencions (segons les lletres l’alfabet). Els cinc seleccionats en aquesta convocatòria final s’afegiran als vint-i-un que ja s’hi han instal·lat. Es destinarà un import de 500 euros (amb impostos inclosos) a cada contractació artística, en concepte de disseny, producció del projecte i drets d’autor.

Els projectes seleccionats cobreixen les parets de la futura Sala de les Lletres de la Biblioteca Joan Coromines. Per tant, el tema únic i obligatori de l’obra proposada ha de ser el disseny d’una lletra, d’estil lliure (tipografies lliures de drets i originals) i tècnica lliure, sempre que la seva realització sigui factible i així ho consideri la junta avaluadora dels projectes. Les mides del projecte presentat no poden superar el 81 x 65 cm (mida bastidor universal 25 figura).

L’esborrany que s’ha d’incloure en el projecte s’ha de presentar en el format que el candidat o candidata consideri més oportú segons el projecte. La lletra presentada com a projecte no és vinculant, segons els projectes seleccionats i les lletres ja instal·lades, i s’assignarà una lletra a l’autor seleccionat. Les lletres vacants són: D, J, P, Q, i W.

Els projectes presentats a la Regidoria de Cultura han de contenir: descripció del projecte amb justificació teòrica/conceptual, esborrany de la proposta gràfica en escala, detall dels materials a emprar, pressupost, calendari aproximat d’execució, CV de l’autor o autora del projecte, possibilitat de col·laboració amb altres agents culturals. Els projectes i tota la documentació que es requereixi s’han de presentar al registre general de l'Ajuntament del Masnou del 15 de novembre al 15 de desembre de 2022. També es poden presentar telemàticament.

Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació següent: instància de sol·licitud, segons model normalitzat que inclogui el compromís de l’artista, il·lustrador o dissenyador a complir els terminis proposats i consensuats amb l’Ajuntament. És imprescindible que els i les artistes que hi concorren tinguin capacitat de facturar. L’Ajuntament es compromet a fer un seguiment i un suport continus de la producció del projecte. L’Ajuntament garanteix la confidencialitat de la documentació aportada.

L’equip de la Regidoria de Cultura es posarà en contacte amb els artistes, il·lustradors o dissenyadors per comunicar la selecció dels seus projectes. Posteriorment, es farà difusió als mitjans de comunicació i xarxes socials municipals. En acceptar la realització del projecte, els artistes, il·lustradors i dissenyadors participants cedeixen a l’Ajuntament l’explotació dels drets d’autor de l’obra seleccionada i realitzada.

L’Ajuntament podrà fer ús de la imatge de l’obra per a les tasques de difusió i promoció de la Sala de les Lletres i de la lectura en general que consideri oportunes.

L’Ajuntament no retornarà als candidats no seleccionats els seus projectes. Si així ho desitgen, els candidats poden sol·licitar el retorn dels projectes presentats a les dependències de la Regidoria de Cultura, que els conservarà durant tres mesos a comptar des que es doni a conèixer el veredicte de la junta avaluadora.