Nous plans d'ocupació per promoure la contractació de persones aturades al municipi

Última revisió 12-11-2021 12:24
12/11/2021

El foment de l’ocupació, les subvencions municipals i la promoció del comerç i el municipi van ocupar el gruix de temes tractats durant la darrera sessió del Consell Municipal de Promoció Econòmica

Dimecres 10 de novembre va tenir lloc una nova trobada del Consell Municipal de Promoció Econòmica, que va ser presidida per l’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras, i que va comptar amb la presència d’onze dels seus membres. 

Després de l’aprovació de l’acta anterior, la sessió va continuar amb la presentació, per part de Maria Llaràs, regidora de Promoció Econòmica, de les subvencions municipals i el Premi d’Emprenedoria Jove, que tenen com a objectiu la consolidació del teixit productiu i l’impuls del mercat de treball, així com el desenvolupament de l’activitat econòmica.

Pel que fa a les subvencions municipals, la convocatòria de subvencions per al foment de l’economia local, la consolidació del teixit productiu i l’impuls del mercat de treball que es convoca anualment ha destinat el seu crèdit a impulsar les empreses de nova creació que es van crear l’any 2020 i els projectes de digitalització i millora de la comercialització que es van dur a terme l’any 2020 per part del teixit productiu local. 

La convocatòria extraordinària per pal·liar els efectes de la COVID-19 ha tingut com a objectiu mantenir l’activitat comercial i de serveis que es desenvolupa a locals a peu de carrer al Masnou i alhora promoure el manteniment de l’activitat econòmica que es desenvolupa al municipi com a font d’ocupació i autoocupació. 

Un cop finalitzat el segon punt, es van tractar els programes específics de promoció de l’ocupació. Com a introducció, Llaràs va fer un petit balanç de les VII Jornades d’Ocupació d’Alella, el Masnou i Teià, que van tenir una gran participació. 

Seguint amb la promoció de l’ocupació, es va reprendre la temàtica dels plans d’ocupació locals. Ja a l’anterior trobada del Consell de Promoció Econòmica s'havia informat dels tràmits que havia seguit l’Ajuntament per poder disposar d’aquest nou instrument per promoure la contractació de persones aturades per al desenvolupament de projectes d’interès general. En aquesta ocasió, Maria Llaràs va informar dels perfils que estava previst contractar i de l’itinerari d’acompanyament que es facilitarà a les persones que hi participin.

La trobada va continuar amb l’exposició de l’estat del projecte “Construcció tecnosostenible al Maresme”, que es va presentar el 30 de setembre del 2021 al Tecnocampus de Mataró, i amb el qual es vol fer una transformació radical del sector de la construcció vers la sostenibilitat energètica i mediambiental a partir del foment de la innovació, l'aplicació de noves tecnologies i l'accés per a la capacitació de les empreses i les persones. Tal com va informar la regidora de Promoció Econòmica, Maria Llaràs, les noves tendències de transformació del sector, l’ecosistema empresarial del Maresme i els rols dels municipis han estat aspectes clau per al desenvolupament d’una primera fase de diagnosi del sector.

La trobada va continuar amb les actuacions previstes per a la promoció del municipi i del comerç. La regidora de Turisme i Promoció del Municipi, Neus Tallada, va posar en valor accions com la Fira de Playmobil, Lego i Tente, o la Jornada Gastronòmica, per a la promoció del producte local del Masnou, que s’han concebut com a iniciatives de dinamització de l’oferta comercial del Masnou i atraure més visitants als establiments del municipi.

Tallada també va voler tractar un tema tan important com la campanya de Nadal, de la qual, segons va informar, s’estan acabant de definir totes les accions per tal d’assolir la màxima cobertura d’eixos comercials del Masnou.

Finalment, la regidora va detallar la situació actual del Mercat Municipal, que es troba immers en un procés de transició, tant conceptualment com pel que fa a les infraestructures. La regidora de Promoció del Municipi va proposar la realització d’un seguit d’actuacions que permetran a aquest equipament municipal avançar cap a un mercat innovador i que combini la tradició i la qualitat del producte amb l’experiència de compra.

La sessió va seguir amb la intervenció de Maria Llaràs, regidora de Promoció Econòmica, que va comentar els resultats de l’enquesta de prospecció empresarial que s’ha dut a terme des de Promoció Econòmica.