L'artífex del renaixement de la cervesa Moritz visita el Masnou per parlar del màrqueting digital com a eina per construir una marca

Última revisió 29-03-2023 08:40
28/03/2023

Aquest dimarts, 28 de març, Albert Castellón i Claramunt ha visitat el Masnou per parlar del valor de l’estratègia de marca i ha donat claus als empresaris i empresàries del Masnou per impulsar els seus negocis a través del màrqueting digital. Ho ha fet al restaurant del Club Nàutic, que des de fa anys és l’auditori de les jornades del cicle Cafè i Empresa, organitzat per l’Ajuntament amb l’objectiu de ser un espai per crear sinergies i compartir reflexions sobre temes d’interès per al teixit productiu del municipi.

Resident a Teià, Castellón és llicenciat en Administració i Direcció d’empreses i té un MBA (Màster en Business Administration). És conegut pel seu paper clau en el renaixement de la cervesa Moritz a través de la reconstrucció de la marca d’aquesta companyia, de la qual va ser director general durant més d’una dècada. Actualment, és el conseller d’estratègia i marca de l’empresa del sector de les telecomunicacions Parlem Telecom i, també, soci fundador de Wedo Partners, una factoria d’empreses emergents del món del gran consum i l'hostaleria.

Després d’anys al sector, el qui també va ser director nacional d’hostaleria a Unilever Foods, ha començat la seva ponència reconeixent que en un primer moment l’arribada del màrqueting digital “va ser com una allau amb un fotimer de paraules en anglès (SEO, SEM, community manager, influencers...)” per concloure que “el màrqueting digital és complex, però no és més que el màrqueting de tota la vida explicat d’una altra manera i amb unes eines diferents”.

Per exemplificar-ho i com a punt de partida de la ponència, ha utilitzat un tema que fa setmanes és a totes les converses: el ChatGPT. Ha demanat a aquest sistema d'intel·ligència artificial que fes un anunci de cotxe i, tal com ha mostrat, n’ha fet un amb totes les característiques tècniques del vehicle, “però no m’ha contestat: te gusta conducir?”, ha reblat. L’exdirector de Moritz ha recordat aquest mític eslògan de la marca BMW en què, en comptes de parlar de cavalls, carrosseries i cilindres, es parlava de l’experiència que hi ha al darrere de conduir un cotxe per fer valer el coneixement humà per sobre de la intel·ligència artificial. El segon exemple que ha utilitzat per defensar “que aquesta gran revolució potser no és tan revolució” ha estat un acte d’aquest mateix cap de setmana: la Kings League. “La meva conclusió després de veure-la va ser que, tot i que hi havia streamers, community managers i noves regles, al final era un partit de futbol en directe amb uns sponsors, és a dir, que tot aquest món sembla molt nou, però les bases en què se sustenta són les mateixes de sempre”, ha aclarit.

Per tant, tal com ha defensat l’expert, el màrqueting tradicional i el digital es basen en la mateixa seqüència: “La gent ha de saber que existeixes, i més enllà de ser visible, els has de generar interès, rematar la venda i, a més, aconseguir que la compra es repeteixi al llarg del temps”. En aquest sentit, Castellón ha desgranat les fases del funnel (embut) de conversió, una eina de màrqueting digital que analitza el procés de compra en línia pel qual passa un client des del moment en què detecta una necessitat fins que compra. Tal com ha explicat, el primer nivell d’aquest embut és el de generar notorietat, donant a conèixer la marca i posicionant-la. “Però no n’hi ha prou que et coneguin, també has de generar interès a través de continguts que interessin els potencials consumidors perquè valorin adquirir-la”, ha apuntat. Avançant en el funnel, a partir d’haver generat interès, “comença l’objectiu principal de qualsevol empresa: vendre”. Finalment, però no menys important, segons Castellón, cal fidelitzar, és a dir, intentar convertir la venda aconseguida en clients recurrents.  

La ponència ha tingut diverses intervencions del públic assistent, que s’ha mostrat molt interessat en les tècniques de màrqueting que ha donat a conèixer Castellón per al món digital.  I és que, tal com ha dit aquest expert: “Com a empresa, no ser a Google en el món digital és tan ineficient com no posar un rètol a fora de la botiga en el món físic”.

L’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras, i la regidora de Promoció Econòmica, Maria Llarás, han acompanyat Castellón durant la seva ponència i han posat en valor la llarga trajectòria del cicle Cafè i Empresa com una experiència interessant i positiva per al món empresarial del municipi.