Cal demanar la renovació de la inscripció abans que caduqui per continuar figurant al Registre de Sol·licitants de l'Agència de l'Habitatge
L'Agència Catalana de l'Habitatge introdueix canvis rellevants al Registre de Sol·licitants d’habitatges protegits (HPO).
A partir de l’1 de juny del 2025, es donaran de baixa automàticament les inscripcions dels sol·licitants que no l’hagin renovat abans que caduquin.
Les inscripcions es poden renovar a partir dels 90 dies anteriors a la data de caducitat. Si se supera aquest termini, es dona de baixa al sol·licitant de manera automàtica.
Tanmateix, s’ha establert un període de transició, de manera que l’Agència de l’Habitatge analitzarà els casos de les persones que hagin tingut problemes amb la renovació.
Més informació:
Canvis
A més del canvi en la renovació de la inscripció, també s’ha modificat el temps que dura la seva vigència.
A partir de l’1 de juny caducarà en el termini de dos anys, excepte si es renova abans. Fins ara, la vigència de la inscripció era d’un any.
Els canvis en el funcionament del Registre de sol·licitants es deuen a l’entrada en vigor del Decret Llei 2/2025, de 25 de febrer, pel qual s'adopten mesures urgents en matèria d'habitatge i urbanisme, pel qual s’ha modificat l'apartat 9 de l'article 95 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge, amb la redacció següent:
"La inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial caduca en el termini de dos anys, llevat que sigui renovada abans del transcurs d'aquest termini mitjançant la presentació d'una declaració responsable sobre el compliment dels requisits exigits."
L'atenció presencial es fa a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
Es recomana demanar cita prèvia.
Plaça de la Igualtat, 1
Horari d'atenció al públic: matins de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h; dijous a la tarda, de 16 a 19 h. A l'agost, l'OAC tanca a les tardes.
Correu electrònic: habitatge@elmasnou.cat.