Els dispositius per obrir els contenidors es repartiran entre el 24 de novembre i el 10 de gener

Última revisió 19-11-2025 11:25
19/11/2025

Per obtenir-los, cal presentar la carta que es rebrà al domicili, perquè conté el codi que el vincularà amb la targeta, el clauer i l’app bitPAYT

Durant els propers dies, tots els domicilis del Masnou rebran una carta de l’Ajuntament que cal presentar a l’hora de recollir els dispositius necessaris per obrir els contenidors de recollida selectiva de residus. Ara són oberts, però el 12 de gener del 2026 s’activarà el mecanisme de tancament. A partir d’aleshores, només es podran obrir mitjançant una targeta, un clauer o l’aplicació mòbil bitPAYT. La targeta i el clauer s’entregaran amb un kit de reciclatge per als domicilis que també inclourà un cubell airejat, bosses compostables i un imant amb informació sobre els serveis de recollida de residus.

Aquests dispositius, que a la pràctica seran la clau que obrirà els contenidors, s’han de vincular a un domicili o a un comerç. Per facilitar aquesta vinculació, totes les llars i els comerços del Masnou han de rebre una carta, durant els propers quinze dies. Conté un codi QR que serveix per agilitzar la vinculació entre el domicili, la targeta i el clauer, així com instal·lar-se la clau digital a l’app. Per tant, cal conservar aquesta carta i presentar-la a les oficines per tal que el tràmit sigui fàcil i ràpid. Alhora, i amb l’objectiu d’evitar que s’hi formin cues, també es recomana acudir a l’oficina que indica la carta i durant la setmana que s’hi proposa. No obstant això, si no es pot anar a l’oficina esmentada i durant la setmana recomanada, es pot acudir a qualsevol de les oficines en una altra data, però sempre dins del calendari d’obertura que es detalla a continuació.

Oficines de recollida

Oficina 1: Edifici Centre (entrada Biblioteca)
C. de Josep Pujadas Truch, 1A
Del 24 de novembre al 10 de gener*.
Dimarts, divendres i dissabtes, de 9 a 15 h.
Dilluns, dimecres i dijous, de 14 a 20 h.

Oficina 2: Centre Centre Cívic Els Vienesos
C. de la Segarra, 12
Del 24 de novembre al 10 de gener*.
Dimarts, dijous i dissabtes, de 9 a 15 h.
Dilluns i divendres, de 14 a 20 h.

Oficina 3: Equipament Cívic d’Ocata
C. del Paraguai, 10
Del 15 de desembre al 10 de gener*.
Dimarts, divendres i dissabtes, de 9 a 15 h.
Dilluns, dimecres i dijous, de 14 a 20 h.

Oficina 4: Casa del Marquès
Pg. del Bellresguard, 12
Del 24 de novembre al 13 de desembre.
Dimarts, divendres i dissabtes, de 9 a 15 h.
Dilluns, dimecres i dijous, de 14 a 20 h.

*Les oficines restaran tancades els dies 24, 27 i 31 de desembre, el 5 de gener i els dies festius.

Documentació necessària

Les persones que visquin en un habitatge de la seva propietat, només hauran de presentar el DNI i la carta. Les persones que viuen en un habitatge de lloguer, a més a més del seu DNI i de la carta, hauran d’afegir un altre document: o bé el contracte de lloguer, que només serà vàlid si hi apareix la referència cadastral de l’habitatge, o bé l’autorització signada per part del propietari de l’immoble, acompanyada d’una fotocòpia del DNI del propietari. La mateixa carta de vinculació conté un model d’autorització, de manera que només cal emplenar-lo i signar-lo.

Canals d’atenció personalitzada

Les persones que tinguin alguna dificultat per recollir els dispositius o per adaptar-se al nou sistema de recollida selectiva, poden fer servir els canals d’atenció personalitzada que s’indiquen a continuació.

  • Telèfon i WhatsApp: 672 172 809.
    Horari: De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h
     
  • Adreça electrònica: residus@elmasnou.cat
     

A banda, es recomana consultar les pàgines web següents per resoldre els dubtes més habituals:

Foto. Nous contenidors intel·ligents per a la recollida selectiva de residus.
Foto. Nous contenidors intel·ligents per a la recollida selectiva de residus.
Autor: Anna Oliva.