L’empresa pública SUMEM assumirà el control del servei l’1 de novembre, quan finalitzi la pròrroga amb Agbar, la concessionària actual
No suposarà cap canvi per a les persones i empreses abonades actualment, ni tampoc no serà necessari fer cap tràmit
A partir de l’1 de novembre, el servei d’abastament d’aigua del Masnou passarà a ser gestionat directament per l’Ajuntament, mitjançant l’empresa pública SUMEM. Aquesta decisió, aprovada al Ple municipal del febrer de 2024 amb el suport de l’Equip de Govern (ERC, PSC i En Comú) i Fem Masnou, posa fi a la concessió de l’empresa privada Agbar, que ha gestionat el servei des del 2021, quan Sorea, l’empresa que tenia la concessió des del 1972, va transferir-li aquesta activitat.
La municipalització d’aquest servei no suposarà cap canvi per a les persones i empreses abonades, ja que es mantindran els contractes vigents, les dades registrades i els sistemes de pagament habituals. Tampoc no caldrà realitzar cap tràmit ni modificar la domiciliació de les factures, que es continuaran emetent amb la mateixa periodicitat.
Amb aquest canvi, l’Ajuntament del Masnou recupera el control directe de la gestió de l’aigua, fet que permetrà una millor governança del servei. L’empresa municipal SUMEM dedicarà un equip exclusiu per al manteniment i la gestió de possibles incidències, amb un servei d’avaries disponible les 24 hores, trucant al número de telèfon 93 439 36 99. A més, la ciutadania podrà tramitar qualsevol gestió presencialment a l’oficina de SUMEM, ubicada a l’avinguda del Maresme, 5, o a través de l’oficina virtual que estarà operativa al web de SUMEM (www.sumemelmasnou.cat) properament.
Una de les millores principals en l’atenció a la ciutadania serà l’ampliació horària del servei. L’oficina de SUMEM atendrà per telèfon (93 439 36 99) i presencialment de dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h. A més, i com a novetat destacada, també atendrà dues tardes, els dimarts i els dijous, de 16 a 19 h. Aquest horari ampliat suposa una millora substancial respecte al model anterior amb Agbar, que oferia l’atenció presencial només als matins, de 9 a 13 h.
Telèfon
93 439 36 99
Operatiu les 24 h per a avaries i incidències (a partir de l’1 de novembre)
Atenció a l’usuari (presencial i telefònica)
De dilluns a divendres, de 8.30 a 15 h.
Els dimarts i els dijous, també de 16 a 19 h.
Adreça
Av. del Maresme, 5
(davant els jardins de la Nimfa)
08320, El Masnou
SUMEM, l’empresa municipal constituïda l’any 2021, va néixer amb la voluntat de gestionar serveis públics estratègics per al municipi, com ara la mobilitat, el manteniment de l’espai públic, el benestar comunitari i el medi ambient. Des dels seus inicis, s’ha encarregat de la gestió dels aparcaments públics soterrats i de l’estacionament regulat a la via pública. Ara, fa un pas endavant i assumirà també la gestió directa del servei d’aigua al Masnou, i amplia així el seu àmbit d’actuació i reforça el model de gestió pública impulsat pel consistori.
L’objectiu de la municipalització és millorar la qualitat del servei i l’atenció a l’usuari, així com reinvertir els beneficis al mateix municipi. Aquest canvi haurà de permetre incrementar les inversions en renovació de la xarxa, reduir pèrdues i avaries, i prioritzar les decisions estratègiques i tarifàries en funció de les necessitats del municipi.
Aquest pas s’emmarca en la tendència creixent de remunicipalització dels serveis d’aigua, que diversos estudis relacionen amb una menor taxa de fuites i un rendiment més eficient del servei. Segons un informe recent, els municipis amb gestió pública de l’aigua experimenten menys pèrdues i ofereixen una gestió més sostenible i transparent.