El bus de l'hospital de Can Ruti modifica horaris a partir del dilluns 4 de juliol

Última revisió 30-06-2022 17:28
30/06/2022

La línia, que connecta Teià, el Masnou i Alella amb serveis sociosanitaris de Badalona, afegeix dues parades per donar servei també a Montgat

Els horaris de la línia d’autobús 849, el bus sanitari que va de Teià a l’Hospital dels Germans Trias i Pujol (Can Ruti), passant pel Masnou i per altres centres sociosanitaris de Badalona modifica els seus horaris a partir del proper dilluns, 4 de juliol.

El canvi més significatiu per als usuaris i usuàries del Masnou té a veure amb els horaris de bona part de les expedicions diàries, tant d’anada com de sortida, que es retarden. A partir de dilluns, el darrer autobús sortirà de Teià a les 16 h –en lloc de les 15 h-. En el sentit invers, la darrera expedició sortirà de la parada del carrer de Germà Juli (centre de Badalona) a les 16.55 h –en comptes de les 15.45 h. Les primeres expedicions del matí no varien l’horari, però sí que es retarden les quatre últimes en sentit Can Ruti i les cinc últimes en el sentit contrari, cap a Teià. En conclusió, s’amplia una hora la cobertura d’aquest servei a les tardes.

La modificació dels horaris té a veure, en gran part, per la creació de dues noves parades sol·licitades per l’Ajuntament de Montgat. En el sentit d’anada, s’aturarà a la plaça de Ciurana (al límit entre Montgat i Tiana). De tornada, la nova parada serà la de la Colònia Argentina (Ajuntament de Montgat).

Es manté el nombre d’expedicions, que són 7 per sentit. Tampoc canvien els dies de funcionament de la línia: de dilluns a divendres feiners. Al Masnou, també es mantindrà l’única parada que fa aquest autobús al municipi, situada a la cantonada entre l’avinguda de Joan XXIII i el carrer del Berguedà.

Aquesta línia d’autobús va començar a funcionar el 14 de juny del 2021 per millorar les connexions de Teià, el Masnou i Alella amb l’hospital de Can Ruti, altres centres socionasitaris de Badalona, com l’Institut Guttmann, i el centre d’aquesta ciutat. El cost del servei és finançat per la Generalitat de Catalunya. Es preveu que el dèficit de la línia s’incrementi en 12.863,04 euros anuals respecte a la xifra actual (114.147,69 euros) per la incorporació de les dues noves parades.