El 7 de març comencen les obres per remodelar l'estació d'Ocata i fer-la accessible

Última revisió 15-02-2022 09:53
14/02/2022

Durant prop d’un any, els trens no s’aturaran en aquest baixador i quedarà inhabilitat el pas soterrani que dona accés a la platja

Renfe començarà el 7 de març les obres per fer accessible l’estació d’Ocata. L’operadora ferroviària preveu que els treballs s’estendran durant onze mesos. L’actuació, que Renfe ha adjudicat a UTE Benjumea, SA-MIJ Grúas, té un pressupost de 3.097.587,36 euros (IVA no inclòs).

Des del 7 de març i durant prop d’un any, els trens deixaran d’aturar-se a l’estació d’Ocata, passaran de llarg, però continuaran circulant amb normalitat els combois de les línies del corredor ferroviari del Maresme.

Bus llançadora

Per tal de donar servei als usuaris i usuàries de l’estació d’Ocata mentre durin les obres, Renfe habilitarà un autobús llançadora, que prestarà un servei ininterromput entre les 6 i les 22 h, cada dia, amb una freqüència de pas aproximada de 15 minuts. Farà les següents parades:

  • N-II, estació d’Ocata (sentit Barcelona).
  • N-II, estació del Masnou (sentit Barcelona). 
  • N-II, estació d’Ocata (sentit Premià de Mar-Mataró).
  • Av. del President Kennedy-c. de Manila.

Pas soterrat tancat i altres afectacions

Les obres també obligaran a tancar el pas soterrat per a vianants que connecta el passeig de Prat de la Riba amb el passeig Marítim i la platja d’Ocata, salvant per sota l’N-II i les vies del tren. Es tracta del que es troba a pocs metres de l’Ajuntament del Masnou i que també permet accedir a l’estació d’Ocata.

A més, s’anul·larà un dels quatre carrils que té l’N-II en aquest indret. Durant la primera fase de l’obra, que durarà entre tres i quatre mesos, hi haurà un carril disponible per als vehicles que circulin en sentit Barcelona i dos en sentit Mataró. En la segona fase —entre set i vuit mesos—, s’invertirà aquesta relació: n’hi haurà dos en direcció a Barcelona i un en direcció a Mataró.

Caldrà, a més, desplaçar uns metres el mobiliari urbà i altres elements ubicats al costat de les escales del pas soterrat esmentat, al passeig de Prat de la Riba, com el quiosc de premsa, la parada d’autobús i les terrasses dels bars.

Nova estació

L’objectiu principal de les obres és fer accessible el baixador d’Ocata a les persones amb mobilitat reduïda. A més, aquesta nova infraestructura servirà per accedir amb comoditat al passeig Marítim i la platja d’Ocata.

I és que es construeix una nova estació sota les vies. El vestíbul serà, alhora, el nou pas soterrat per arribar a la platja. S’hi instal·laran ascensors per garantir-hi l’accessibilitat: un quedarà ubicat a la vorera del passeig de Prat de la Riba, si fa no fa, on ara es troba la terrassa d’un bar, i els altres dos connectaran el vestíbul de l’estació amb les dues andanes. El camí accessible cap al passeig Marítim i la platja quedarà garantit des del vestíbul amb una rampa. L’estació es completarà amb la instal·lació de nous controls d’accés a les andanes i de noves marquesines. També s’hi adequarà i millorarà l’enllumenat general i s’hi reformaran de forma íntegra les instal·lacions de sanejament.

Renfe concreta que es pot consultar tota la informació sobre aquesta actuació i sobre el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 als webs www.rodaliesdecatalunya.cat i www.renfe.com, a l’app de Rodalies de Catalunya i trucant al número de telèfon 900 41 00 41.