Comunicat de l'Equip de Govern referent a la implementació de l'àrea verda

Última revisió 22-02-2022 14:11
18/02/2022

Arran de les informacions inexactes que circulen pel Masnou referents a la implementació de l’àrea verda d’estacionament regulat, el Govern municipal vol fer les següents puntualitzacions:

  • L’ordenació sostenible de l’aparcament regulat a la via pública forma part del Pla de mobilitat urbana i sostenible del Masnou (PMUSM), dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), del Pla de reactivació social i econòmica del Masnou i del Pla d’actuació municipal 2019-2023.
     
  • En el marc d’aquesta ordenació, l’àrea verda és una mesura per facilitar i prioritzar l’aparcament del veïnat, especialment en aquelles zones del municipi que pateixen més pressió de vehicles, així com per reduir l’ús del vehicle privat i afavorir la mobilitat sostenible.
     
  • Amb aquest objectiu, l’any 2020 des del Govern municipal vam encarregar un estudi d’implementació de zones regulades al municipi (incloent-hi les àrees verdes, blaves i taronges). Basat en aquest estudi, l’Ajuntament del Masnou va fer l’encàrrec de gestió de l’aparcament regulat a l’empresa pública municipal SUMEM, que va ser aprovat per unanimitat del Ple municipal del 21 d’octubre del 2021.*
     
  • En el plec de condicions tècniques de l’encàrrec esmentat hi constava tant la creació d’àrees verdes en tres zones del municipi designades com a prioritàries, com la proposta de tarifes i la data prevista de la posada en marxa, l’abril del 2022.
     
  • Degut a la manca de mitjans per dur a terme l’encàrrec en els terminis previstos, que al seu torn va comportar que no es fessin les trobades oportunes amb altres grups municipals del consistori ni amb veïns i veïnes de les zones afectades, el Govern municipal va posposar la data d’inici de la reordenació de l’aparcament. Per tant, la implementació de les noves àrees d’estacionament NO començarà l’abril d’enguany.
     
  • Així mateix, des del Govern considerem necessària una implementació gradual d’aquesta reordenació, amb diferents ajustaments, mitjançant una prova pilot en només una zona del municipi, on es detecti més pressió per aparcar. Per aquest motiu, estem treballant en el tipus de regulació (nombre de places, tarifes, horaris, etc.) d’aquesta prova pilot. Per tant, NO és cert que es faran pagar 73 euros de quota anual ni, encara menys, mensual.
     
  • Tota la informació serà compartida i debatuda amb els grups municipals i el veïnat de la zona, tal com fem habitualment.
     
  • És en aquesta línia que el Govern vam votar en contra de la moció presentada pel grup municipal de JxCAT-Units al ple de febrer, per oportunista i perquè es basa en informacions tergiversades, i vam donar resposta a l’entitat Ocata Activa, que encapçala una recollida de signatures en contra de l’àrea verda, tant a la seva intervenció en l’audiència pública prèvia al Ple de gener com en la reunió mantinguda el passat 7 de febrer. La comparació amb l’Ajuntament de Premià de Mar difosa amb posterioritat per aquesta mateixa entitat, principalment a les xarxes socials, conté informació falsa i interessada, ja que al municipi veí sí que hi ha zones d’estacionament de pagament per a residents.
     
  • De fet, posats a comparar-nos amb altres municipis, tots els pobles costaners veïns fa anys que, alhora que han anat creant espais per a vianants, han reordenat l’aparcament, cadascun en funció de la seva casuística, complint amb la finalitat d’afavorir l’aparcament del seu veïnat i reduir l’ús del vehicle privat motoritzat. Al Masnou anem tard.

L’Ajuntament del Masnou fa anys que treballa per un model de poble basat en la mobilitat sostenible i la situació d’emergència climàtica, declarada al Masnou per la unanimitat del Ple el 19 de setembre de 2019, fa aquesta aposta més necessària que mai. És, per tant, voluntat de l’Equip de Govern continuar treballant en aquesta línia, no únicament amb la reordenació de l’aparcament, sinó a través d’un acord integral per a la mobilitat sostenible amb un conjunt de mesures en favor dels vianants, les bicicletes i el foment del transport públic i alternatiu, i restem oberts a tothom qui s'hi vulgui sumar. 


*Aclariment: En la primera versió d'aquest escrit, hi deia, erròniament: "del Ple municipal del 21 de gener del 2021."

Cotxes aparcats. Imatge de recurs de Hans Braxmeier, extreta de Pixabay.
Cotxes aparcats. Imatge de recurs de Hans Braxmeier, extreta de Pixabay.
Autor: Hans Braxmeier, Pixabay.