L'impuls de l'educació secundària i de la postobligatòria centra la visita del conseller Bargalló

Última revisió 05-03-2021 10:19
04/03/2021

El titular d’Educació es reuneix amb la comunitat educativa del futur Institut Escola Lluís Millet i amb la direcció de l’Institut Mediterrània

El conseller d’Educació del Govern de la Generalitat de Catalunya, Josep Bargalló, ha visitat el Masnou aquest matí. Les reunions que hi ha mantingut s’han centrat en els canvis que s’endeguen per reforçar i potenciar l’oferta al municipi dels estudis d’educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i formació professional. Les millores s’emmarquen en l’acord en matèria educativa assolit entre l’Ajuntament i la Generalitat a principis de febrer.

Bargalló  ha anat primer al fins ara Col·legi Lluís Millet, que es converteix en un institut escola a partir del proper curs 2021-2022. Després, a l’Institut Mediterrània. En ambdós centres ha conversat amb representants dels equips directius i, a l’Escola Lluís Millet, de l’associació de famílies d’alumnes. Els han acompanyat Sílvia Folch, primera tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament del Masnou; Cristina Ramos, regidora d’Educació, i Pere Masó, director dels Serveis Territorials de la Conselleria d’Educació al Maresme i al Vallès Oriental. Jaume Oliveras, alcalde del Masnou, no hi ha pogut assistir per una indisposició.

A la fins ara Escola Lluís Millet, Bargalló ha constatat la satisfacció i la il·lusió que ha generat en l’equip docent i en les famílies la decisió de convertir el centre en un institut escola, ja que a partir del curs vinent també impartirà ESO. El conseller ha explicat les bones experiències que ja hi ha hagut en altres centres educatius de Catalunya que han fet la mateixa transformació. L’alumnat dels instituts escola romanen al mateix centre i amb els mateixos companys i companys des de la primària i fins a completar l’ESO. Entre altres avantatges, això reforça el paper en la seva comunitat dels nois i noies més grans, ja que molts esdevenen mentors dels nens i nenes de primària, segons ha explicat el conseller, que, a més, ha detallat que els darrers anys Catalunya ha passat de tenir divuit instituts escola públics a prop d’un centenar.

La creació d’aquests centres té altres efectes positius per a la comunitat educativa, perquè també permeten millorar l’oferta del batxillerat i la formació professional, ha subratllat Bargalló. Aquesta idea ha ajudat a dissipar els temors que s’havien generat a l’Institut Mediterrània després que s’anunciés que la que fins ara era la seva escola veïna passa a ser també un institut. Així, en la segona reunió, al Mediterrània, s’ha incidit en el nou projecte que s’hi implantarà, cosa que també es farà en l’altre institut públic del municipi, el Maremar.

El projecte compartit entre la Generalitat i l’Ajuntament persegueix que tots dos centres assoleixin l’excel·lència en estudis postobligatoris. També estableix que siguin complementaris, que no es facin la competència,que s'especialitzi cadascun en diferents branques i s'ampliï, per tant, l’oferta formativa masnovina perquè esdevingui un referent al Baix Maresme i atregui alumnes d’altres poblacions. Una de les estratègies que es plantegen és que l’Institut Mediterrània potenciï el batxillerat amb la incorporació de noves especialitats i potenciï les existents. Alhora, que el Maremar ampliï el catàleg de cursos de formació professional que imparteix. Bargalló ha concretat que el curs 2021-2022 serà de transició, amb la posada en marxa de l’Institut Escola Lluís Millet. Es preveu, doncs, poder implantar una nova oferta d’estudis postobligatoris ben definida a partir del curs següent, el 2022-2023.