Coronavirus: protegir els col·lectius vulnerables

Última revisió 18-03-2020 12:26
17/03/2020

Habilitats mitjans per coordinar l’ajuda a persones vulnerables afectades per les mesures preses

Els Serveis Socials de l’Ajuntament han activat un seguit de mesures per atendre a persones amb situació de vulnerabilitat que es veuen afectades per les mesures adoptades per les autoritats amb l’objectiu d’evitar el contagi i la propagació del coronavirus. S'està fent un seguiment de totes les persones en situació de vulnerabilitat al municipi i les mesures adoptades s’encaminen a detectar les necessitats especifiques de les persones grans o els altres col·lectius de risc  i activar el màxim de recursos en cas de necessitat.

Mitjans per atendre a persones en situació de vulnerabilitat

El número 93 557 17 77 és el telèfon habilitat per a contactar amb l’Ajuntament del Masnou en cas de necessitat d’assistència no sanitària. També, s’ha habilitat un formulari en línia que permet especificar el servei o serveis de suport que es necessiten. Realitzar la compra d’aliments o medicaments, passejar els animals de companyia o altres ajudes de suport es troben dins d’aquestes necessitats. Els tècnics municipals analitzaran les peticions que es rebin i mobilitzaran els recursos necessaris per atendre-la. Per donar-hi  resposta, es comptarà amb entitats socials i grups de suport de persones voluntàries com la Xarxa de Suport Mutu del Masnou, que s’han creat amb ànims d’ajudar els col·lectius en risc durant aquesta emergència sanitària. Recordem que cal fer ús d’aquest canal de comunicació de manera responsable i que, per a les consultes de salut cal trucar al 061.

Garantir l'alimentació

La Generalitat ha anunciat que facilitarà ‘Targetes moneder’ per garantir les beques de menjador dels infants del municipi. Es preveu que es comencin a distribuir a partir dels propers 2 o 3 dies. Al Masnou, es farà a través de l’Ajuntament. D’aquesta manera, es vol assegurar als infants que més necessitats tenen el fet de poder continuar disposant de l’ajut del menjador, malgrat que les escoles estiguin tancades.

D’altra banda, el Centre de Distribució d’Aliments La Sitja del Masnou ha augmentat els lliuraments a domicili per evitar desplaçaments de persones vulnerables. Alhora, ha reduït els horaris de lliurament al centre i les persones voluntàries. Actualment, personal municipal i un equip de voluntaris de la Creu Roja és al front de l’equipament.

El CDA La Sitja actua regularment com a banc d’aliments al Masnou i atén a veïns i veïnes en situació de pobresa o risc d’exclusió social.  És cogestionat per l’Ajuntament i les entitats socials Càritas, Creu Roja El Masnou-Alella-Teià  i  Fundació Temps i Compromís.

Reforç dels serveis per via telefònica

Es manté el Servei d’Atenció Domiciliària i es reforça el de teleassistència, que continua operant com habitualment i detectant, a partir d'aquest servei, necessitats d'assistència extraordinàries.

El CIRD (Centre d’Informació i Recursos per a les Dones) tanca a nivell presencial. Habilitats telèfons per a consultes: 934880845 / 934872437. Línia d’atenció contra la violència masclista: 900 900 120.

Atenció a les persones sense llar

Dinamitzadors municipals han repartit bosses d'higiene individuals a les persones sense llar detectades al municipi. També se’ls ha informat de la situació d’emergència sanitària i se’ls lliurat informació preventiva sobre el coronavirus.