Jornada amb professionals de diversos àmbits i administracions per entomar el repte del comerç futur

Última revisió 26-07-2018 13:10
12/07/2018

Una vintena de professionals de diversos àmbits vinculats al comerç i l’Administració pública van participar ahir en la jornada El Comerç del Futur i el Rol de l’Administració Pública, organitzada per l’empresa J3B3 Economics de la mà de Jordi Bacaria i amb el suport de l’Ajuntament del Masnou. Es va celebrar a la Casa del Marquès, un equipament que allotja els serveis municipals de Promoció Econòmica i diverses empreses.

Entre les persones assistents hi havia personal tècnic de Comerç i Promoció Econòmica de la Diputació de Barcelona; del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, i d’ajuntaments de diversos municipis catalans, així com professionals d’empreses i consultories i representants d’associacions comercials. I és que la intenció era reunir experts i agents del sector, posant el focus en l’Administració pública com a garant de la competitivitat i el model comercial català, i amb l’objectiu de pensar i dissenyar polítiques innovadores per tal d’impulsar el comerç urbà i de proximitat.

"El futur ja és aquí" és el títol del microseminari de la primera part de la jornada, dirigit per Jordi Bacaria, de J3B3 Economics. Després d’una introducció sobre l’impacte que el comerç electrònic té sobre el sector —quant al canvi d’hàbits de la ciutadania, la sostenibilitat i la competitivitat—, es van abordar les polítiques que poden posar en marxa les administracions públiques per afavorir un ecosistema òptim per al comerç urbà.

Tot seguit, Teia Guix, de Co-Emprèn va fer que les persones assistents participessin en el Taller Lego Serious Play. A partir de les peces d'aquest conegut joc de construcció, es convidava a reflexionar de forma diferent, amb nous llenguatges per veure els problemes del comerç i descobrir les oportunitats que genera una realitat sotmesa a canvis constants.

Parlaments
Abans d’entrar en matèria, Sílvia Folch, regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament; Isaac Albert, diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona; i Jaume Oliveras, alcalde del Masnou, van encarregar-se de fer la presentació de la jornada.

Sílvia Folch va encoratjar les persones assistents a “generar idees que potenciïn els atractius del comerç de proximitat, detectar les amenaces que cal superar i saber afrontar els reptes que ja són aquí i que poden ser oportunitats”.

Isaac Albert va referir-se a la transversalitat amb la qual les administracions públiques han de dissenyar l’acció política de suport al comerç: “Cal entendre’l, més enllà de la promoció econòmica, també com a motor que genera qualitat de vida per a la ciutadania”. Per aquest motiu, segons el diputat, les polítiques de suport al comerç també han de tenir en compte els àmbits de la mobilitat, l’urbanisme, la cultura... “En definitiva, es tracta del model de ciutat en el seu conjunt”, resumia.

Al fil de la intervenció d’Albert, l’alcalde, Jaume Oliveras, va destacar que “el Masnou es troba en un moment de transformació”, referint-se, entre d'altres projectes, a la urbanització de la nova zona residencial i comercial del centre. Inclourà habitatges, una nova plaça, locals i un gran supermercat. Tot plegat, “dins de la trama urbana”, destacava l’alcalde com a fet rellevant i il·lustratiu del model comercial que es vol potenciar.