Consells de l'OMIC per a les compres de Nadal

Última revisió 07-09-2018 14:18
19/12/2017

L'Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC) us convida a conèixer els consells que ha preparat amb motiu de les compres de Nadal. La clau de l'èxit a l'hora de comprar per Nadal és realitzar les compres abans de l'arribada de les dates conflictives. Així evitareu pujades de preu d'última hora o bé el disgust de no trobar el producte que desitgeu perquè està exhaurit. Tot seguit trobareu un seguit de consells per a un consum responsable i conscient.

1. Planifiqueu les compres
- Feu una llista de les compres que s’ajusti al vostre pressupost.
- Compareu els preus i la qualitat dels productes i dels serveis.
- Compreu amb antelació, trobareu millors preus.
- Informeu-vos sobre els possibles canvis i devolucions.

2. Com podeu triar la millor joguina
- Comproveu-ne l’adequació a l’edat de l’infant.
- Verifiqueu que la joguina o l'embolcall contenen les dades mínimes obligatòries (marca CE, fabricant...).
- Confirmeu que hi ha les instruccions, les advertències d’ús i les restriccions d’edat, si escau.
- Trenqueu els estereotips sexistes: si els vostre fill vol una nina i la vostra filla un camió, està bé.

3. Per Nadal, també tingueu cura de l’entorn
- Afavoriu el consum de proximitat: consumireu amb més garanties de seguretat i qualitat i reduireu els costos energètics de transport.
- Si compreu un arbre de Nadal, busqueu l’etiqueta que garanteix l’origen i la sostenibilitat de la plantació de la qual procedeix.
- Recicleu les joguines que no feu servir, els embolcalls de les compres, l’avet de Nadal i les piles (o utilitzeu-ne de recarregables).
- Les joguines fetes amb materials renovables (fusta, cartró) tenen, usualment, un impacte ambiental més baix.

4. Quins documents heu de conservar?
- Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia. Els necessitareu si heu de reclamar.
- Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hàgiu revisat la compra. Són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.

5. És una garantia contractar amb una empresa adherida al sistema arbitral de consum

6. Com podeu reclamar
- Tots els establiments comercials han de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia a disposició de la clientela.
- En tots els casos, les empreses han de garantir que tingueu constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p. ex., un número de referència), de la presentació de qualsevol queixa o reclamació.

Recordeu que teniu l'Oficina Municipal d'Informació de Consum al vostre servei. Allà us informaran de temes de consum, i gestionaran i tramitaran les vostres reclamacions i denúncies.

C/ de Roger de Flor, 23.

Tel. 93 557 18 00

omic@elmasnou.cat