Compte amb les trucades de comercials que donen informacions incorrectes oferint controls d'aigua com si fossin l'Ajuntament o un altre organisme públic

Última revisió 07-09-2018 14:17
15/03/2017

L'Ajuntament informa que, recentment, alguns ciutadans del Masnou han advertit que reben trucades per part d’una empresa que ofereix un control de l’aigua del seu domicili i actua com si fos la empresa subministradora o un organisme públic. Quan, des de l’Ajuntament es fan anàlitiques d’aigua als municipis, hi ha una correcta informació que els ciutadans poden contrastar trucant a les regidories de Salut pública o Medi ambient. En cap cas, us oferirà productes o serveis, no implicarà cap contractació i no us cobrarà cap quantitat.

Posteriorment, en la visita al domicili, els comercials qüestionen la qualitat de l’aigua de xarxa i proposen una solució que consisteix en l’adquisició d’un aparell que depuri o descalcifiqui l’aigua. Les tècniques de venda insistents fan que el comprador adquireixi el producte més per la pressió del venedor que per la veritable necessitat del producte. L’aigua de la xarxa pública és potable i que la compra d’aquests productes pot ser innecessària i molt cara.

Un altre sistema habitual consisteix en trucar per telèfon o visitar un domicili per fer una enquesta de salut. Un cop l’han fet, s’ho fan venir bé per intentar vendre butaques de massatge, matalassos terapèutics, o aparells de magnetoteràpia a un preu desproporcionat i que sovint no tenen cap efecte beneficiós per a la persona usuària. Intenteu no caure en el parany d’aquestes tècniques de venda enganyoses. No us sentiu pressionats. No faciliteu les vostre dades bancàries, ni factures ni dades personals.

Si esteu considerant una d’aquestes ofertes, contrasteu els preu amb els preus de mercat que podeu trobar per internet. Cerceu el web de l’empresa o consulteu opinions d’usuaris i valoreu la seva solvència. Abans d’efectuar una compra, llegiu detingudament les condicions del contracte i, sobretot, no signeu cap document en blanc. Recordeu també que, en cas d’haver formalitzat la compra, disposeu de 14 dies naturals per desistir de l’adquisició sense necessitat de donar cap explicació. En aquest cas, no utilitzeu l’aparell. És obligat per llei que en el contracte hi figuri aquest dret de desistiment i que s’hi adjunti el document corresponent per omplir i enviar a l’empresa. Recomanem que feu la tramesa per carta certificada o bé per burofax.

Recordeu que teniu l’Oficina Municipal d’Informació de consum al vostre servei

Allà us informaran sobre aquest o altres temes de consum i, si escau, gestionaran i tramitaran les vostres reclamacions i denúncies. OMIC El Masnou. C/ de Roger de Flor, 23. Tel. 935571800, omic@elmasnou.cat