Inserció sociolaboral per als joves migrats sols

Última revisió 13-02-2020 08:23
12/02/2020

Divendres, 6 de febrer, va tenir lloc una nova sessió de la taula de treball dels joves migrats sols en què va destacar la iniciativa de pràctiques no laborals que s’està promovent entre el comerç del municipi. També es van tractar temes com l’ús de l’espai públic, l’actualitat sobre els joves del centre o la intervenció que s’està fent des de Serveis Socials, entre d’altres. Hi van assistir, com sempre, responsables de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), de la cooperativa que gestiona el centre (EDUVIC), del Consell Comarcal del Maresme, dinamitzadors comunitaris i, per part de l’Ajuntament, l’alcalde, Jaume Oliveras, i les regidores Cristina Ramos i Yulay Martínez. En aquesta ocasió, també hi van assistir dues regidores de Teià com a convidades.

A la trobada es va valorar especialment el programa de pràctiques no laborals que EDUVIC,  amb el suport de l’Ajuntament, està promovent entre el comerç local. Fins ara, s’han pogut establir convenis de pràctiques amb els establiments del Masnou Vins i Divins, Vidres Moliner, Cent Peus, Bon Àrea i, també, el Club Atlètic. A banda l’AFA de l’Escola Ocata també té previst contractar un jove.

Aquest programa, anomenat AMIT (Aprenc, M’implico i Treballo), promou l’inserció sociolaboral en quatre nivells d’aprenentatge progressiu, on es treballen tots aquells aspectes necessaris perquè els adolescents i joves tinguin l’oportunitat de sentir-se atesos, acompanyats i motivats per voler aprendre, integrar-se i desenvolupar-se personal, social, educativa i laboralment. L’objectiu principal és que els nois adqui­reixin nivells d’alfabetització reglada, de formació professional, d’empoderament personal i d’integració cultural satisfac­toris, per tal d’aconseguir trobar feina remunerada.

El programa AMIT (Aprenc, M'implico i Treballo), promou l'inserció sociolaboral en quatre nivells d'aprenentatge progressiu
El programa AMIT (Aprenc, M'implico i Treballo), promou l'inserció sociolaboral en quatre nivells d'aprenentatge progressiu