El parc de Vallmora serà l'escenari d'un taller enfocat al pensament matemàtic per a l'alumnat de secundària

Última revisió 17-01-2020 07:57
16/01/2020

"Situa’t, orienta't i mesura't" és el nom del nou taller que s’oferirà, a partir d’aquest mes de gener, a l’alumnat de primer i segon cicle de secundària dels centres educatius del Masnou. Es tracta d’una activitat d’introducció al món matemàtic des d’una perspectiva històrica, prenent el Museu Municipal de Nàutica i la temàtica de les referències i coordenades com a punt de partida. Una part d'aquesta proposta es durà a terme a l'espai públic: al parc de Vallmora.

Tot i que les matemàtiques seran el fil conductor de l’activitat, es vincularan als continguts del Museu. Els orígens de la nàutica ens transporten a conceptes clau en les matemàtiques, la física, i altres disciplines: l’orientació dels vaixells de vela en els seus primers viatges llargs, i les coordenades i referències que feien servir per arribar a bon port seran el punt de partida per iniciar l’activitat.

El taller a l’equipament museístic també inclourà la sortida al parc de Vallmora, durant la qual, a través de tres blocs principals (referència i ubicació, volums i superfícies, i formes geomètriques) l’alumnat treballarà d’una manera divertida fórmules matemàtiques i resolució de problemes.

“No només cal ensenyar matemàtiques per resoldre problemes, sinó també ensenyar matemàtiques a partir i a través de la resolució de problemes”. Aquesta seria l’expressió que representaria millor la voluntat principal de l’activitat. L’objectiu principal és ajudar els nois i noies a pensar, reflexionar, analitzar, argumentar, aportar solucions i contextualitzar les matemàtiques en el seu entorn. Tot això, emprant una comunicació matemàtica adaptada als mateixos alumnes.

Es preveu que cada taller tingui una durada de dues hores amb un grup màxim de 30 alumnes per sessió. L’activitat és dissenyada per Antequem (l'empresa adjudicatària del servei de monitoratge del Museu) i compta amb la col·laboració i l'assessorament de Bernat Ancochea, físic i matemàtic.

Es preveu que cada taller tingui una durada de 2 h amb un grup màxim de 30 alumnes per sessió.
Es preveu que cada taller tingui una durada de 2 h amb un grup màxim de 30 alumnes per sessió.