Facebook Twitter Linkedin Youtube Instagram

Ajuntament del Masnou

Elmasnouviu.cat
Reuniˇ del Consell de la Vila per debatre principalment sobre la proposta de Pressupost municipal 2018

Presentaciˇ del pressupost 2018 als consell de la vilaEl Consell de la Vila, el mÓxim ˛rgan permanent de participaciˇ ciutadana de carÓcter consultiu, es va reunir, en sessiˇ ordinÓria, ahir, dijous 5 d’octubre, a les 19 h, a la segona planta de Can Malet. Durant la sessiˇ, d’acord amb els punts que preveia l’ordre del dia, l’Equip de Govern va informar i debatre amb els assistents sobre la proposta de Pressupost municipal 2018, entre d’altres informacions, com el pacte de civisme, el reglament del Consell i el seguiment del Pla de participaciˇ ciutadana. Una de les novetats de la trobada va ser el canvi de format, que agrupava els assistents en taules que formaven una rodona per aconseguir un ambient mÚs distŔs, c˛mode i proper.

Pel que fa al primer punt, la proposta de Pressupost municipal 2018, l’alcalde i president del Consell, Jaume Oliveras, va fer una breu introducciˇ per informar dels punts clau del Pressupost. Oliveras va explicar que es tractava d’un Pressupost continuista, que patia un lleuger augment per fer front a despeses que no s’havien previst anteriorment i que eren necessÓries, com per exemple, el manteniment de nous equipaments, la neteja del parc de Vallmora o alguna activitat de Cultura que requeria mÚs pressupost. Tanmateix, va destacar que es comenšaven a notar les polÝtiques d’estalvi energŔtic aplicades, entre d’altres mesures que ajudaven a reduir la despesa.

A continuaciˇ l’alcalde va cedir la paraula al gerent de l’Ajuntament, Alexandre ┴lvarez, perquŔ informÚs amb mÚs profunditat sobre les diferents partides del Pressupost. ┴lvarez va parlar de contenciˇ de despesa; va afirmar que no s’augmentaria la pressiˇ fiscal i que, alhora, es mantindria la capacitat inversora iniciada el 2015 sempre mantenint una tendŔncia prudent, amb la proposta de 2.523.800,00 euros. El Pressupost proposat per al 2018 Ús de 24.614.740 euros i suposa un increment de l’1,74% respecte al Pressupost de l’any anterior. Pel que fa a les inversions, es van destacar els 500.000 euros previstos al Pla de xoc de voreres i calšades, uns altres 500.000 euros destinats a la segona fase del carrer de Roger de Flor, la millora dels equipaments educatius (150.000 euros), i la continuaciˇ del parc de Vallmora (100.000 euros). Per˛, segons la informaciˇ presentada, l’increment mÚs destacat Ús el corresponent a la Regidoria de Manteniment, Serveis Municipals i Paisatge, que supera el mig miliˇ d’euros, destinats a serveis bÓsics com la neteja viÓria i la recollida d’escombraries, el manteniment de la via p˙blica i el funcionament dels equipaments, aixÝ com tambÚ a la revisiˇ de la riera d’Alella quatre cops l’any. TambÚ destaca l’augment de recursos per a polÝtiques d’habitatge, que creixen un 94,95%. En general, es doten de mÚs pressupost de despeses corrents la majoria de les regidories de l’└rea de Comunitat i Persones: Acciˇ Social, Cultura, Ensenyament, Esports, Joventut, Salut P˙blica i Consum, etc. A mÚs, es reforcen, finalment, els pressupostos de Seguretat Ciutadana i de Promociˇ Econ˛mica.

A continuaciˇ, es va parlar sobre el pacte de civisme. L’alcalde va fer un repÓs de la detecciˇ de les problemÓtiques (els excrements de gossos, la proliferaciˇ de grafits, l’abandonament de mobles vells i el desbordament de contenidors, etc.), aixÝ com de les mesures que s’estan aplicant per corregir-les, i es van enumerar les ordenances i l'aplicaciˇ de les sancions previstes en cadascuna: ordenanša de civisme i convivŔncia ciutadana, de tinenša d’animals de companyia, de recollida, transport i tractament de residus (pendent d’actualitzar), de begudes alcoh˛liques, i cÓnnabis. En aquest sentit, l’alcalde va insistir en l’esforš municipal per aconseguir millores i va recordar que s’havia augmentat en un dia la recollida selectiva, que s’havia incrementat la jornada de la brigada de manteniment, i tambÚ l’equip de la brigada amb la incorporaciˇ de persones provinents de plans d’ocupaciˇ.

El punt mÚs controvertit va ser la proposta de modificaciˇ del reglament del Consell de la Vila, aprovat pel Ple de l’Ajuntament en sessiˇ ordinÓria el 19 de marš de 2015. Entre les modificacions, que persegueixen matisar alguns contrasentits formals, hi ha una modificaciˇ que afecta els membres del Consell de la Vila, que proposa limitar la representaciˇ dels grups municipals a persones de fora la corporaciˇ, Ús a dir, que no siguin regidors del consistori, amb l’objectiu de potenciar un f˛rum mÚs ciutadÓ que no pas polÝtic, procurant evitar una excessiva formalitat i rigidesa en les formes, tot fugint de dinÓmiques mÚs pr˛pies d’un Ple. Per rebatre-ho, MÓxim FÓbregas, del Grup ICV-EUiA-E, va prendre la paraula per exposar que no hi estava d’acord. La modificaciˇ presentada ofereix propostes per millorar el funcionament del Consell, com la reducciˇ del temps d’espera per a l’obtenciˇ del qu˛rum necessari de mitja hora a quinze minuts, o l’objectiu de potenciar el paper dels representants de la ciutadania a tÝtol individual, afavorint la seva presŔncia efectiva a les sessions del Consell: escollits entre un llistat de ciutadans i ciutadanes que hagin manifestat prŔviament la seva voluntat de participar-hi. En tot cas, l’alcalde va explicar que la modificaciˇ del reglament proposada haurÓ de passar en primer lloc per una Comissiˇ Informativa i, en segon lloc, pel Ple municipal, i que, per tant, “hi hauria temps per dialogar-ho en un altre Ómbit”.

Per finalitzar, l’alcalde va donar una visiˇ global de l’estat del Pla de participaciˇ ciutadana, tot posant de relleu el bon funcionament del Consell d’Infants o la dificultat per trobar una persona perquŔ exerceixi de defensor de la ciutadania. TambÚ es va explicar que l’obra de l’equipament Els Vienesos estava molt avanšada i que s’estava treballant en l’equipament del joves previst al port, entre d’altres punts. NoemÝ Condeminas, primera tinenta d’alcalde i sotspresidenta del Consell, va aprofitar per explicar als assistents que el dilluns dia 2 d’octubre s’havia posat en marxa el Centre de Distribuciˇ d’Aliments (CDA), que estava previst que s'inaugurÚs ben aviat, i va recordar als assistents que, si alg˙ s’animava a fer de voluntari, tenia les portes obertes.

Informaciˇ publicada el 6 d'octubre de 2017
Compartir:Comparteix al facebookCompartir a Twitter
Prat de la Riba, 1. 08320 El Masnou. Tel. 93 557 17 00