L'OMIC recorda alguns aspectes que cal tenir en compte durant les rebaixes dels comerços

Última revisió 07-09-2018 14:18
18/01/2018

L'Oficina Municipal d'Informació de Consum (OMIC) alerta els consumidors sobre determinats aspectes que cal tenir en compte en el moment de comprar en època de rebaixes. Fer rebaixes és una decisió de cada comerciant (no són obligatòries), el qual també en decideix la durada que consideri adient. Els períodes habituals per dur-les a terme són hivern i estiu, moments en què tradicionalment es fa aquest tipus de venda amb finalitat extintiva dels productes de temporada.

L'OMIC recomana que se segueixin els consells següents:

  • Els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
  • La qualitat i la garantia han de ser les mateixes que tenien els productes a preu no rebaixat. No han de tenir defectes.
  • La botiga que accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
  • Informeu-vos sobre la política de canvis de la botiga, per evitar sorpreses en cas que després no acceptin devolucions o bé hi posin condicions.
  • En les compres a distància (web, telèfon, postal...) disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc. Llegiu la informació sobre política de canvis i, davant de dubte, pregunteu.
  • Conserveu les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia. Els necessitareu si heu de reclamar. I també els catàlegs i les ofertes comercials, fins que hàgiu revisat la compra: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
  • Per reclamar, feu arribar els vostre escrit de reclamació a l’establiment, de manera que us en quedi constància i, si no rebeu resposta en el termini d’un mes o bé no es satisfactòria, adreceu-vos a un organisme de consum.
  • És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.


Recordeu que teniu l'Oficina Municipal d'Informació de Consum al vostre servei. Allà us informaran de temes de consum, i gestionaran i tramitaran les vostres reclamacions i denúncies

On és l'OMIC?

Carrer de Roger de Flor, 23

Tel. 93 557 18 00

omic@elmasnou.cat