L'OMIC continua assessorant i orientant les persones afectades per les clàusules sòl a les seves hipoteques

Última revisió 07-09-2018 14:17
23/02/2017

La primera de les dues xerrades que ha programat l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) per orientar i assessorar la població afectada per les limitacions d'interès mínim a les seves hipoteques, les conegudes com clàusules sòl, i facilitar eines per fer les oportunes reclamacions, va tenir lloc la tarda de dimecres, 22 de febrer, a Can Malet. L'acte va comptar amb la presència del regidor de Consum, Albert Alfaro, i una quinzena d'assisstents.

La segona trobada informativa tindrà lloc el dilluns 27 de febrer, a les 18 h, a la sala polivalent d'Els Vienesos, carrer de la Segarra, 12. L'OMIC estudia cas per cas si la hipoteca està afectada per les clàusules sòl i orienta els usuaris sobre l'oportunitat de presentar reclamació a l'entitat financera; també facilita el model per fer-ho.

Al mes de desembre de 2016, el Tribunal Europeu va dictar sentència respecte a l'obligatorietat de retornar els diners cobrats per aquestes clàusules quan hagin estat declarades abusives, amb efectes retroactius totals i no des del 2013, com en un principi el Tribunal Suprem havia dictaminat. Això ha incrementat les peticions d'informació al servei de consum. Recentment, el 20 de gener, el Reial decret llei 1/2017 ha establert un procediment extrajudicial de reclamació dels interessos aplicats indegudament per aplicació de la clàusula sòl.

El Ple de l'Ajuntament, a la sessió del 26 de gener, va aprovar una declaració institucional presentada pel Grup Municipal d'ICV-EUiA per a la defensa dels interessos de les persones afectades per les clàusules sòl, IRPH i les despeses en la formalització d'hipoteques. El document establia el compromís de l'Ajuntament per acompanyar i assessorar durant el procés de reclamació. Va comptar amb el vot a favor de tots els grups municipals, excepte el del regidor del PP, que es va abstenir.

Què cal fer si esteu afectats:

  • En primer lloc, comproveu si en l'escriptura de la hipoteca existeix aquesta clàusula.
  • El segon pas seria procedir a la reclamació a l'entitat, d'acord al procediment extrajudicial establert.
  • També aconsellem que valoreu l'import que el banc ha aplicat en excés per la clàusula sòl. Cal comprovar la informació dels rebuts, les comunicacions de modificació del tipus d'interès anual/semestral, així com els quadres i extractes amb l'historial comptable de la hipoteca.


Recordeu que teniu l'Oficina Municipal d'Informació de Consum al vostre servei. Allà us informaran de temes de consum i gestionaran les vostres reclamacions, queixes o denúncies. Carrer de Roger de Flor, 23 – Telèfon 93 557 18 00 – omic@elmasnou.cat