El Masnou té un pla per desenvolupar una estratègia de turisme al municipi

Última revisió 07-09-2018 14:17
05/05/2017

La presentació del Pla centrat en el desenvolupament turístic del Masnou, el dijous 4 de maig, va establir “la cultura del mar” com la direcció a seguir per potenciar el municipi en matèria de turisme. L'acte va comptar amb la presència de l'alcalde, Jaume Oliveras, la regidora de Turisme, Neus Tallada, i el diputat de Turisme, Miquel Forns, a més d'una nodrida representació de ciutadans.

El document ha comptat amb una àmplia participació dels sectors públic i privat del municipi, molts d'ells també presents a l'acte. En aquest sentit, a més de parlar de les diverses iniciatives endegades des de l'Ajuntament en matèria de turisme, la regidora Neus Tallada va voler remarcar la gran participació en l'elaboració del Pla, però també de la necessitat d'implicació de la ciutadania respecte al turisme entenent que “si els de casa ens ho creiem, podrem donar als visitants una millor experiència a nivell turístic que els faci venir i repetir”.

El potencial de la marca Costa Barcelona, formada pels municipis de la façana marítima de la demarcació de Barcelona -on hi ha inclòs el Masnou-, va ser un dels punts forts que va remarcar el diputat Miquel Forns, qui es va mostrar satisfet pel document “que posa en relleu l´ interès que hi ha per aquest tema i que ha de servir per poder orientar el caràcter turístic del municipi i, sobretot, per poder incorporar-hi accions concretes”.

Després de l'anàlisi prèvia, l'empresa encarregada de la realització del Pla va explicar el fil conductor sota el qual desenvolupar l'oferta turística del Masnou: la cultura del mar. A partir d'una barreja entre l'ensenyament i l'entreteniment, el Pla proposa com a una de les principals accions (d'entre més de 50 que hi ha recollides al document), el desenvolupament del projecte ja existent “El Masnou terra de mar” per a convertir-lo en un sender experiencial. En aquest sentit, a les activitats d'oci i de promoció del patrimoni ja existents, s'hi sumarien accions com la incorporació dels comerços emblemàtics i el Mercat municipal, del port esportiu i el Museu municipal de nàutica, la visita a l'interior d'edificis singulars i el tast de productes locals.

També, com a complementàries a les accions proposades al Pla, es van fer menció a les millores urbanes i l'embelliment del municipi, així com la sensibilització pel turisme. En aquesta línia, l'alcalde Jaume Oliveras va parlar dels nous reptes com a municipi que permetin aportar millores en matèria de turisme i va remarcar la promoció turística com una de les prioritats d'aquest mandat així com la necessitat de “definir un model de turisme sostenible d'acord amb el municipi que volem i compatible amb els que hi vivim”. L'acte va finalitzar amb un tast de productes locals.

Vegeu el document de presentació del Pla de denvolupament turístic del Masnou