Atenció i seguiment a la gent gran que viu sola

Última revisió 03-04-2020 09:07
02/04/2020

Davant l'emergència social i sanitària pel coronavirus, l’Ajuntament està destinant esforços socials i econòmics per contribuir a la gestió de la crisi i pal·liar els efectes d’aquesta situació excepcional, especialment per als col·lectius més vulnerables. En aquest sentit, ha iniciat el contacte, d’ofici, amb la gent gran que viu sola per oferir-los suport per a qualsevol necessitat que puguin tenir. Es preveu trucar més de 300 persones de més de 75 anys del Masnou.

La situació de confinament fa que col·lectius especialment vulnerables, com el de la gent gran, puguin necessitar suport i l'objectiu de les trucades és detectar si tenen alguna necessitat i, alhora, oferir-los els serveis de suport que s’estan duent a terme actualment a través d’una xarxa de voluntariat, que inclouen ajuda a l’hora de fer la compra d’aliments o medicaments o passejar els animals de companyia, entre d’altres. 

La mesura pretén reforçar l’ampliació dels serveis d’assistència i de teleassistència domiciliària que funcionen des de l’inici de la crisi, mitjançant els quals ja s’han realitzat periòdicament trucades a 630 persones usuàries d’aquests serveis habitualment. Aquests serveis permeten, d’una banda, el contacte permanent de la persona amb l’exterior i un accés als recursos de la comunitat, a través d’un terminal connectat permanentment a un centre d’atenció i, de l’altra, la resposta immediata en cas d’emergència personal, social o sanitària mitjançant un conjunt de recursos tecnològics i humans.

Alhora, es demana la col·laboració ciutadana per tal que, si es coneix o es detecta alguna persona de més de 75 anys que visqui sola, no disposi de telèfon fix i pugui necessitar suport, li faciliti el contacte amb l'Ajuntament. El número 93 557 17 77 és el telèfon habilitat per contactar en cas de necessitat d’assistència no sanitària. També hi ha un formulari en línia que permet especificar el servei o serveis de suport que es necessiten.